Obsługiwane przez usługę Blogger.

Pizzyki i resztkowe "chińskie"

>> środa, 12 stycznia 2011

Jako że przeglądanie kulinarnych blogów to takie moje małe uzależnienie w poniedziałek trafiłam gdzieś na pizzyki - ślimaczki, już w zeszłym roku robiłam ślimaczki ze słonym nadzieniem, no ale nie takie, nie opanowałam się więc i po drodze z pracy dokonałam niezbędnych zakupów.

10 stycznia - PIZZYKI ŚLIMACZKI



Ciasto
- 5 dag drożdży
- 0,5 kg mąki
- 6 łyżek oliwy
- 3/4 szklanki letniej wody + trochę na zapas
- 1 jajko
- szczypta soli, łyżka cukru

Nadzienie - tu już jak kto lubi, u mnie było:
- 12 plastrów wędliny drobiowej
- oliwki czarne i zielone
- suszone pomidory z oliwy
- starty ser (paskudna tania mozarella z bloku, która po zapieczeniu robi się super, na surowo nie do  
   zjedzenia jak dla mnie)
- przecier pomidorowy

Z wody, drożdży, cukru i kilku łyżek mąki robimy rozczyn, nie przejmujemy się tym że mąka nie rozmieszała się dokładnie ;) Odstawiamy w ciepłe miejsce aż zacznie pracować. Ja zawsze wstawiam do nagrzanej mikrofali ;) Kiedy już się ruszy mieszamy z resztą mąki, jajkiem i oliwą, dodajemy szczyptę soli i wyrabiamy gładkie ciasto, odstawiamy do wyrośnięcia.
Kiedy ciasto podwoi swoją objętość dzielimy je na 2 części i każdą rozwałkowujemy albo rozgniatamy na mniej więcej prostokąt, smarujemy przecierem i obkładamy dodatkami, oliwki dobrze jest pokroić conajmniej na połówki. Każdy prostokąt zwijamy w rulon od szerszego boku, dość ścisło. Kroimy w plastry ok 2 cm i układamy na płasko na blasze. Mi wyszły 2 blachy po 9 szt - między ślimaczkami zostawiamy odstępy - trochę podrosną.
Pieczemy w 200 stopniach przez ok 20 minut ( z termoobiegiem 180 stopni)
Zdjęcie takie nie bardzo bo przy sztucznym świetle.

Dobra przekąskę śniadaniowo - pracową mam gotową, trzeba by jeszcze jakiś obiad ogarnąć, a że z rosołu zostało i mięsko i warzywka to zrobiłam

10 stycznia - RESZTKOWE CHIŃSKIE
- mięso i warzywa z rosołu - bez pora
- przyprawa do potraw chińskich
- rosół lub bulion
- sos chilli słodki
- sok ananasowy
- imbir

Mięsko odrywamy od kości i kroimy na jakiekolwiek kawałki - mięsko z kuraka i tak się rozleci na mniejsze. Warzywa kroimy w mniej - więcej kostkę.
Na rozgrzany olej rzucamy mięso wymieszane z przyprawą chińską i obsmażamy chwilę na dużym ogniu mieszając, dodajemy warzywa i zmniejszamy gaz, dodajemy sok ananasowy i sos chilli, zalewamy bulionem (tyle żeby nie zrobiła nam się zupa). Chwilę dusimy, dodajemy imbir i ewentualnie jeszcze trochę sosu chilli. Podajemy z ryżem, makaronem sojowym, czy kto co tam lubi.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP