Obsługiwane przez usługę Blogger.

Bułki razowe

>> wtorek, 18 stycznia 2011

Po drodze z pracy wpadłam do sklepu, między innymi po chleb, ale mijając półkę z mąkami zdecydowałam wziąć paczkę mąki razowej zamiast chleba :) I zaraz po powrocie do domu powstały

BUŁKI RAZOWE (5 szt)



- ok 300 gr mąki żytniej razowej typ 2000
- ok 300 gr mąki pszennej
- ok 400 ml wody
- łyżka soli
- łyżka cukru
- pół kostki drożdży
- żółtko + łyżka wody
- mak i sól morska

Połowę wody podgrzałam i wymieszałam z drożdżami i cukrem, odstawiłam w ciepełko. Kiedy podrosło dodałam resztę mąki, sól i wodę - tyle żeby ciasto było akurat, nie za twarde nie za miękkie. Ciasto z mąką razową lepi się do rąk i tak więc nie należy się tym przejmować, aby tylko odchodziło i było dość zwięzłe. Odstawiłam do wyrośnięcia na godzinę - podwoiło objętość.
Ulepiłam z niego 5 sporych bułek, szerokich i w miarę płaskich (ok 2-3 cm wysokości), ułożyłam na blasze z papierem do pieczenia posypanym mąką, posmarowałam żółtkiem wymieszanym z wodą i posypałam makiem i solą morską.
Wstawiłam do pieca nagrzanego do 180 stopni bez termoobiegu tylko grzanie góra dół. Piekłam łącznie 45 minut.
Bułki są super, miękkie nie gumowe w środku i chrupiące z zewnątrz.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP