Obsługiwane przez usługę Blogger.

Bułeczki

>> wtorek, 18 stycznia 2011

Gdzieś parę razy czytałam, że ciasto drożdżowe rośnie w lodówce, hmm ciekawe, postanowiłam to sprawdzić więc wymyśliłam sobie bułeczki, takie robione na oko i mniej-więcej, bo nie chciało mi się szukać przepisu :)

piątek - sobota BUŁECZKI PSZENNE
- 1/2 szklanki wody
- 1/4 szklanki mleka
- pół kostki świeżych drożdży
- ok 600 g mąki pszennej
- 2 jajka
- kilka łyżek stopionego masła - robiłam na oko więc nie wiem ile ze 3-4 chyba
- 1 łyżka cukru
- łyżeczka soli

W piątek wieczorem:
 Wymieszałam podgrzane wodę i mleko z drożdżami, cukrem, solą i kilkoma łyżkami mąki, odstawiłam w ciepłe miejsce (ach ta nagrzana mikrofalówka). Kiedy podrosło dodałam resztę mąki, jajka i masło, zagniotłam po drodze dodając jeszcze trochę mąki - oczywiście nie jest to konieczne, zależy jak tam komu się gniecie ;). Zapakowałam do dużej miski z przykrywką i odstawiłam do lodówki.

W sobotę rano:
Wyjęłam pięknie wyrośnięte ciasto,

 pozachwycałam się razem z moją najprzyjaciółką i ulepiłyśmy 9 ślicznych bułeczek.

Na przyszłość - bułeczki powinny być bardziej płaskie a szersze, bo radośnie rosną w górę a na boki nie bardzo. Bułeczki zostały nacięte na wierzchu, posmarowane mlekiem, posypane sezamem i zapakowane do pieca na około 20-30 minut.

Wyszły genialne, leciusieńko słodkie, ale pasujące jak najbardziej nawet do pasty rybnej, mięciutkie w środku i chrupiące z wierzchu, po prostu przepyszne.
 Jak tylko wystygły zapakowałam je do pojemnika i zakryłam, w niedzielę były jeszcze miękkie, wczoraj i dziś już lekko twardawe, ale pokrojone i wrzucone do tostera odzyskały miękkość i chrupkość :)
Ależ jestem z siebie dumna - przecież sama je wymyśliłam :)

2 komentarze:

Unknown 19 stycznia 2011 08:11  

Mniam mniam, były pysznościowe :) Może już czas na to, żeby bawić się razem z weekendową piekarnią?

Nieśka 22 lutego 2011 18:39  

Super wyszły, wiem z doświadczenia, że trudno o takie okrąglutkie, a swoją drogą uwielbiam ciasta, które "pracują" na siebie w nocy:) Takie ciasto pracujące robię na pizzę:)

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP