Obsługiwane przez usługę Blogger.

Drożdżóweczki

>> czwartek, 20 stycznia 2011

Wczoraj upiekłam na szybko bułki, tak przy okazji korzystając z tego że piekarnik i tak był już nagrzany, wyszły mięciutkie i takie jakie powinny być drożdżóweczki, słodkie ale tylko troszkę

DROŻDŻÓWKI

- ok 500 gr mąki pszennej
- 1 jajko
- niecałe pół kostki drożdży
-  pół szklanki wody z mlekiem
- łyżeczka soli
- 3-4 łyżeczki cukru (czubate)
- 3-4 łyżki płynnego masła

Wszystkie składniki wymieszałam, zagniotłam przez około 5 minut aż ciasto było gładkie i sprężyste, odstawiłam na godzinę w ciepełko. Kiedy ciasto było już dobrze wyrośnięte podzieliłam je na 5 części 
i ulepiłam bułki - dość szerokie i niezbyt wysokie, na oko gdzieś 3cm wysokości. Posmarowałam mlekiem, posypałam makiem i sezamem. Wstawiłam do pieca na pół godziny w 180 stopniach bez termoobiegu.
I już gotowe, pracy tyle co nic a efekt przepyszny.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP