Obsługiwane przez usługę Blogger.

Niedzielne słodkości

>> niedziela, 30 stycznia 2011

Zaraz dziś zabieram się za podobne do wczorajszych bułki tylko z oliwą zamiast masła i oliwkami, a posypię ziołami, o! Zioła nie odpadną :)
Ale od rana nie leniuchowałam, o nie zdążyły już powstać pseudo bounty, ze względu na pewnego pana który uwielbia te prawdziwe :) Przepisu szukałam w necie ale każdy wymagał kremówki, cóż, kremówki nie posiadałam a do sklepu mi nie po drodze, zresztą kremówka to prawie jak mleko przecież jest no ;)
Oryginalny przepis tu a poniżej mój ze zmianami:)

DOMOWE BOUNTY

- 200 g wiórków kokosowych
- 100 ml mleka
- 70 g cukru pudru
- 70 g masła
- 1 czekolada mleczna + trochę mleka

Do rondelka wlałam mleko i wsypałam wiórki, podgrzewałam na małym ogniu, mieszając bez przerwy aż całe mleko gdzieś zginęło :) co trwa chwilę, dodałam masło i bez przerwy mieszałam podnosząc co jakiś czas rondelek, aż całe masło się roztopi a nic się nie przypali. Przerzuciłam masę do miski i dodałam cukier, dokładnie wymieszałam. Absolutnie nic nie udało by się z tej masy ulepić, więc wyłożyłam małą blaszkę (jakieś 20x20cm) papierem do pieczenia rozsmarowałam masę, przykryłam papierem, obciążyłam dwoma położonymi kartonami mleka i wstawiłam do lodówki.
Po jakiejś godzinie wyjęłam pięknie ściśniętą masę pokroiłam w kwadraciki, w planie były kulki tudzież inne kształty ale kwadraciki najbardziej przypadły mi do gustu i zanurzałam w roztopionej czekoladzie z odrobiną mleka. 
kwadracik utopiony w czekoladzie
Odkładałam na kratkę do zastygnięcia. Ja czekoladę topiłam w maszynce do czekoladowego fondue ale oczywiście można to robić w miseczce w kąpieli wodnej, w mikrofali lub jakimkolwiek innym skutecznym sposobem ;)
Batoniki są rewelacyjne i baaaardzo podobne w smaku do oryginałów, jak widać zamiana kremówki na mleko nie szkodzi a chociaż trochę ogranicza kaloryczność. Moim zdaniem też lepiej wiórki podgotować niż mieszać je "surowe" z gorącym mlekiem, takie podgrzane są chyba smaczniejsze i na pewno bardziej miękkie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP