Obsługiwane przez usługę Blogger.

Pierogi z fetą i szpinakiem / z kurczakiem i warzywami

>> czwartek, 12 stycznia 2012

Naszło mnie któregoś dnia na pierogi, jakiekolwiek w sumie aby na słono. No cóż naszło mnie tylko dlatego, że byłam w IKEI a ja już tak mam, że jak się obkupię w kuchenne gadżety to nie ma mocnych muszę wszystkie wypróbować, teraz natychmiast zaraz! :) Swoją drogą zastanawiające jest to, że po zakupie np. nowego mopa nie odczuwam przymusu do natychmiastowego użycia ;)
Wracając do tematu, kupiłam stolnicę silikonową, o taką http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00175250/ nie wiem w sumie czy ze względu bardziej na stolnicę, która jakby nie było była mi potrzebna, ale zakochałam się w nożyku który ma rączkę serduszko i można odciskać wzorek na ciasteczkach, kluseczkach itp :)
Skoro jednak pojawiła się stolnica to trzeba było coś powałkować, padło na pierogi, miały być tylko ze szpinakiem, ale czy ON zje szpinak? Nigdy nie wiadomo, zrobiłam więc dwie wersje. Oczywiście okazało się że szpinakowych wyszła 1/5 całości chyba a reszta to kurak z warzywami :)

PIEROGI  Z KURCZAKIEM I WARZYWAMI / ZE SZPINAKIEM I FETĄ
(ok 60 szt)
 Ciasto na pierogi:
- litr mąki (taak kupiłam też dzbanek z miarką:))
- 250 -300 ml mocno ciepłej wody
- jajko
- sól

Mąkę przesiewam do miski, dodaję jajko i szczyptę soli, powoli dolewam wodę cały czas mieszając łyżką. Kiedy już ciasto jest "odpowiednie", zagniatam je, przykrywam ściereczką i odstawiam żeby sobie trochę odpoczęło.
Przed wypełnianiem farszem zagniatam szybko raz jeszcze, rozwałkowuję na mniej lub bardziej foremny kwadrat / prostokąt i kroję w kwadraty o boku ok 7-8 cm. Na środek nakładam łyżką porcję farszu, składam wzdłuż przekątnej w trójkąt, zaciskam i zagniatam "wzorek".
Gotuję w dużej ilości osolonej wody po ok 3 minuty od wypłynięcia pierogów.

Farsz ze szpinakiem i fetą
- 400 gr mrożonego szpinaku w liściach
- opakowanie pseudo fety ;)
- 2 ząbki czosnku
- łyżka masła
- sól, pieprz

Na patelni rozgrzewam łyżkę masła, wrzucam pokrojony w plasterki czosnek i chwilę smażę, dokładam zamrożony jeszcze szpinak, zmniejszam gaz i duszę do całkowitego rozmrożenia. Kiedy już się dobrze udusi odparowuję, dodaję fetę pokrojoną w kosteczkę, smażę aż ser lekko się rozpuści, doprawiam pieprzem i ewentualnie solą.

Farsz z kurczakiem i warzywami
- pierś kurczaka (podwójna)
- 2 marchewki
- 1 pietruszka
- mały kawałek kapusty
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa

W garnku zagotowuję ok szklankę wody, wrzucam oczyszczoną pierś pokrojoną w kawałki, oczyszczone i pokrojone w jakiekolwiek kawałki pietruszkę, marchewkę i kapustę. Gotuję wszystko do miękkości, odcedzam i studzę. Wrzucam do robota kuchennego i drobno mielę, przyprawiam do smaku.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP