Obsługiwane przez usługę Blogger.

Home made granola ;)

>> czwartek, 19 stycznia 2012

Dziś granola, tak żeby było chociaż trochę zdrowiej, bo nigdy nie wiadomo co zjadamy w gotowych mieszankach. Zrobiłam więc sobie własną granolę w dwóch smakach i codziennie będę ją wciągać na śniadanie ;)

GRANOLA

- 2 szkl. płatków owsianych
- 1/2 szkl. otrębów pszennych
- 1/2 szklanki wiórków kokosowych
- 3/4 szklanki słonecznika
- 100 g migdałów
- jabłko
- 1/4 szkl. cukru brązowego
- 1/4 szkl. cukru białego 
- 4 łyżki płynnego miodu
- 2 łyżki oleju
- łyżka cynamonu

- dodatki "smakowe" u mnie śliwki + czekolada i morele + figi

Wymieszałam suche składniki dodałam jabłko starte razem ze skórką na dużych oczkach tarki oraz olej i miód. Dokładnie wymieszałam, rozłożyłam na 2 blachach do pieca wyłożonych papierem do pieczenia. Piec rozgrzałam do 140 stopni włączyłam termoobieg i zapakowałam do niego granolę, piekłam ok 40-50 minut, co 10 minut mieszałam żeby równomiernie się przypiekła, trzeba pilnować żeby się nie przypaliła. 
Po ostygnięciu granola stwardnieje, więc najlepiej ją sprawdzić wyjmując troszkę na talerzyk, stygnie moment więc od razu wiadomo czy już gotowa.

Kiedy już była ok wyjęłam obydwie blachy z pieca i 
wystudziłam, połowę wymieszałam z posiekanymi śliwkami i pokruszoną czekoladą, a drugą połowę z posiekanymi figami i morelami.
Tu już z mlekiem
wersja z figami i morelami

2 komentarze:

Pinkcake 20 stycznia 2012 10:08  

Pyszne śniadanko, a maszyna losująca wybrała dla Ciebie kalendarz:) Poproszę adres do wysyłki.

Szalona kuchnia 20 stycznia 2012 10:47  

Suuuper, dziękuję bardzo :)
Adres już wysłany

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP