Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kremowa zupa z łososiem

>> czwartek, 12 stycznia 2012

Wbrew pozorom żyję i nawet gotuję ;) Tylko jakoś nie mam weny na pisanie, ale zdjęć już spory zapas się uzbierał więc powoli dorzucę to co w międzyczasie wykombinowałam :)
Na pierwszy ogień zupa, którą ugotowałam kilka dni temu, przepis bardzo podobny wpadł mi w oko gdzieś w necie, niestety nie pamiętam gdzie, więc gotowałam jak zwykle "z pamięci" ;)

KREMOWA ZUPA Z ŁOSOSIEM
  • 3 średnie ziemniaki
  • spory por
  • gorąca woda ok 1,5-2 L
  • 200 gr łososia wędzonego w plastrach
  • pęczek koperku
  • ok 1/2 szkl śmietany (u mnie 30%)
  • łyżka masła
  • sól, pieprz

Pora i ziemniaki obieramy i dokładnie myjemy. Pora kroimy w talarki lub półtalarki i obsmażamy w garnku na łyżce masła, kiedy zmięknie dodajemy ziemniaki pokrojone w kostkę. Smażymy kilka chwil i zalewamy gorącą wodą, gotujemy do miękkości warzyw. Kiedy już są mięciutkie zupę traktujemy blenderem do uzyskania ulubionej konsystencji (czasem lubię jak pływają kawałeczki niezmielonych warzyw). Doprawiamy pieprzem i wrzucamy łososia pokrojonego na mniejsze kawałki, gotujemy kilka minut i ewentualnie dosalamy. W kubeczku rozrabiamy śmietanę z odrobiną ciepłej zupy i wlewamy do garnka, dodajemy posiekany koperek. Gotowe, smacznego :)
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP