Obsługiwane przez usługę Blogger.

Leniwe pierogi

>> piątek, 13 stycznia 2012

Chodziły za mną leniwe już od kilku dni, kupiłam więc twaróg i po pracy biegusiem do kuchni.

PIEROGI LENIWE *

- 500 gr twarogu
- 2 jajka
- ok 100 gr mąki pszennej
- pół łyżeczki soli

Twaróg rozdrabniam w misce widelcem, wsypuję mąkę, dodaję jajka i sól, zagniatam ciasto, jak się trochę lepi to nie ma tragedii nie można dawać za dużo mąki bo pierogi będą twarde.  
Podzielić na części, rolować wałeczki, lekko spłaszczać i ukośnie kroić kluchy, zrobić ozdobną krateczkę lub inny wzorek ;) Koniecznie, leniwe bez wzorka są mniej smaczne ;)
Gotować partiami w dużej ilości osolonej wody po ok 2-3 min od wypłynięcia.
Ja podaję polane stopionym masełkiem, posypane cukrem i cynamonem. Pyszności!

*Tak pierogi nie kluski, kluski to są śląskie. A pierogi leniwe dlatego, że nie robimy osobno ciasta i farszu tylko wszytko na raz - tak leniwie :)

Takie pierogi są idealne na szybki obiad - wróciłam, wstawiłam wodę, zrobiłam pierogi, woda się akurat zagotowała, ugotowałam pierogi - razem zajęło mi to 15 minut. Szybciej to chyba kanapka tylko.

2 komentarze:

Lovelykate 13 stycznia 2012 20:41  

Uwielbiam leniwe! Wyglądają bardzo smacznie ;)

Agnieszka Rucińska 14 stycznia 2012 23:43  

Tak, zgadzam się z teorią "leniwych" i potwierdzam. Nawet w szkołach hotelarsko gastronomicznych właśnie taka teoria funkcjonuje. Co do Twoich leniwych,są super..mniam mniam z masełkiem. A ja co? wstyd ale nie robiłam ich wieki całe. Dziękuję za pomysła na poniedziałek

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP