Obsługiwane przez usługę Blogger.

RUSKIE RAZ!

>> piątek, 30 marca 2012

A właściwie 140 razy, smak mnie naszedł na pierogi ruskie, podrzuciłam pomysł Onemu, jako że jest niebywale dobry zezwolił łaskawie niech będą ruskie, 200szt wystarczy, nie zmarnuja się   No cóż ja stworzenie złośliwe i przekorne postanowiłam zmniejszyć rozmiar pierogów co powinno pozytywnie wpłynąć na ilość sztuk, niestety do 200 nie dobiłam ale 140 to też ładna ilość :) Chęci były na więcej ale farszu zabrakło niestety.
Jak zwykle wszystko robione na oko więc konkretnych ilości nie podam.

PIEROGI RUSKIE
 
Ciasto
- ok 1,5 kg mąki
- sól
- bardzo ciepła woda 

Farsz
- 250 g twarogu półtłustego
- ok 750 g ziemniaków
- 3 spore cebule
- sól, pieprz

Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy sól oraz wodę w takiej ilości żeby można było zagnieść miękkie i elastyczne ciasto, zagniatamy, miskę przykrywamy ściereczką i zostawiamy żeby odpoczęło.
Ziemniaki obieramy i gotujemy do miękkości, odcedzamy i jeszcze ciepłe przeciskamy przez praskę czy przepuszczamy przez maszynkę.
Cebulę siekamy i dusimy przez ok 20 minut pod przykryciem na oleju, można ewentualnie dodać trochę wody jeśli próbuje się przypalać.
Ser wkruszamy do miski, mieszamy z jeszcze ciepłą cebulą oraz ziemniakami, przyprawiamy solą i dużą ilością pieprzu - ruskie muszą być pikantne :)
Ciasto rozwałkowujemy na cienkie placki, wykrawamy szklanką kółka, pakujemy farsz i sklejamy.
Wrzucamy po kilka / kilkanaście sztuk na wrzącą osoloną wodę, delikatnie mieszamy i gotujemy po 2-3 minuty od wypłynięcia.
Pieróg? Pierożek?
Najsmaczniejsze są podane z  boczusiem uduszonym z cebulką.

Ja wykrawałam szklanką średnicy 6cm - przecież miały być małe pierożki ;) ale i tak w czasie gotowania lekko urosły. 
Wszystkie razem :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP