Obsługiwane przez usługę Blogger.

Leżenie jest nudne

>> niedziela, 18 marca 2012

A jestem chora i mam leżeć, nie łazić i już prawie oszalałam, ale przecież zrobienie babeczek to żadne coś-robienie więc potuptałam do kuchni :)

CYTRYNOWE CUPCAKES

ciasto:
- 200 gr mąki
- 200 gr cukru
- 200 gr masła
- 3 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- sok z połowy cytryny
- skórka starta z całej cytryny

krem:
- 100 gr ricotty
- 4 łyżki cukru pudru
- sok z połowy cytryny
- budyń śmietankowy lub waniliowy
- 300 ml mleka
- ew. odrobina barwnika

Zaczynamy od ciasta - jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy po kawałku miękkie masło i miksujemy aż się połączy. Następnie dodajemy skórkę i sok z cytryny oraz mąkę, miksujemy jeszcze chwilę.
Do formy na muffinki wkładamy papilotki i wypełniamy ciastem do 2/3 wysokości. Pieczemy ok 15 minut w 200 stopniach bez termoobiegu.
Kiedy babeczki się studzą zajmujemy się kremem, przyrządzamy budyń z 300 ml mleka, odstawiamy do schłodzenia. W misce miksujemy ricottę z cukrem pudrem i sokiem cytrynowym, dodajemy przestudzony budyń, miksujemy do dokładnego połączenia, jeśli nie chce się ładnie połączyć można pomóc sobie blenderem.
Na ostudzone babeczki nakładamy krem, można z rękawa cukierniczego, można łyżką, ozdabiamy wg uznania, ja część babeczek ozdobiłam podpatrując pomysł piankowych kwiatuszków stąd, ale i tak wyszły mi inaczej ;)


4 komentarze:

Peonia 18 marca 2012 11:35  

:) fajne ciacha:) a leżenie jest super nudne!:) Pozdrawiam:)

Agnieszka Rucińska 18 marca 2012 13:19  

mniamuśne! życzę zdrówka

Szalona kuchnia 18 marca 2012 13:24  

Dziękuję, faszeruję się lekami więc pewnie niedługo będzie lepiej, najgorsza jest ta piękna pogoda za oknem, akurat jak nie mogę skorzystać ;(

Arvén 18 marca 2012 15:18  

Jeśli takie cupcakes to efekt tylko i wyłącznie nudy...są doskonałe :-)

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP