Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kokoski

>> sobota, 17 marca 2012

Ostatnio kupiłam foremkę do wykrawania ciastek w świetnym kształcie, oczywiście jeszcze tego samego dnia musiały powstać ciasteczka, koniecznie kokosowe bo On takie lubi, no i foremka kupiona też z myślą o Nim ;)
Niestety kruche ciasteczka na dodatek z kokosem średnio się nadają do wycinania taką szczegółową foremką więc nawkurzałam się przy wycinaniu jak nie wiem, ale warto było :)

KOKOSKI
- 200 gr wiórków kokosowych
- 1 szkl cukru pudru
- 1 szkl mąki krupczatki
- ok 1 szkl mąki pszennej
- kostka masła
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 2 jajka

Masło posiekałam z mąką i cukrem, dodałam resztę składników i szybko zagniotłam ciasto, jeśli wyjdzie zbyt klejące trzeba dodać mąki pszennej. Zlepiłam je w kulę i wsadziłam na godzinę do zamrażarki. Po wyjęciu wałkowałam na grubość ok 0,5 cm, im cieńsze tym są smaczniejsze i kruchsze, foremkami wycinałam kształty i układałam na blasze piekarnika, piekłam po ok 8-10 minut po dwie blachy na raz, trzeba pilnować bo łatwo mogą się przypalić. Część ciastek kiedy już przestygły posmarowałam po wierzchu roztopioną białą czekoladą. Ostatnią partię ciastek zrobiłam już po najmniejsze linii oporu, nie wycinałam tylko urywałam ciasto po kawałku, kręciłam kulkę i rozpłaszczałam. Ale ciastka muszą być naprawdę cienkie, żeby zrobić z nich grubaski trzeba by zrezygnować z mąki pszennej, inaczej będzie można sobie na nich połamać zęby. Jednak bez mąki pszennej kompletnie nie będą się nadawały do wałkowania i wycinania - tylko rozpłaszczane kulki.
Z tej ilości wyszło mi 7 blach dość gęsto ułożonych ciastek, normalni ludzie mogą zrobić z połowy porcji ;) Aczkolwiek nie wiem czy się opłaca bo ciastka podejrzanie szybko znikają.

3 komentarze:

Dominika 17 marca 2012 16:10  

super foremka! :-D

Ona 17 marca 2012 17:08  

hi.. wyglądają złowrogo;)

Szalona kuchnia 17 marca 2012 18:17  

W gruncie rzeczy to są groźne - dla figury, nie można się od nich oderwać ;)

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP