Obsługiwane przez usługę Blogger.

Przegląd tygodnia - poprzedniego ;)

>> wtorek, 1 marca 2011

BUŁKI KUKURYDZIANE
- 250 gr mąki pszennej
- 250 gr mąki kukurydzianej
- niepełna szklanka wody
- jajko
- łyżeczka soli
- 40 gr drożdży świeżych

Wszystkie składniki wymieszałam i zagniotłam ciasto, odłożyłam na godzinkę do wyrośnięcia. Kiedy już ciasto podwoiło objętość podzieliłam je na 7 części i uformowałam bułeczki. Odłożyłam je do ponownego wyrośnięcia, po czym posmarowałam mlekiem i posypałam pestkami dyni.
Piekłam w 190 stopniach ok 25 minut.

DROŻDŻÓWKI Z SEREM + BUŁKI
- 1 kg mąki pszennej
- 1,5 szklanki wody z mlekiem
- 3 jajka
- 4 łyżki płynnego masła
- 4 łyżki cukru
- łyżeczka soli
- 50 gr drożdży świeżych

- kostka sera białego niekwaśnego
- 4 łyżki cukru waniliowego
- 1 jajko
- 4 łyżki mleka


- 1 jajko + trochę mleka do posmarowania

Składniki ciasta wymieszałam i zagniotłam ciasto, odstawiłam na godzinę. Kiedy wyrosło podzieliłam je na dwie części.
Ser biały rozgniotłam widelcem i wymieszałam z mlekiem, cukrem waniliowym i jajkiem.
Z większej (tak mniej więcej 2/3)zrobiłam bułeczki w ten sposób jak te jagodzianki. Wyszło mi 18 sztuk. Posmarowałam je jajkiem i wstawiłam do pieca 190 stopni bez termoobiegu - 25 minut, w międzyczasie zamieniałam blachy miejscami.
 Z mniejszej części ciasta uformowałam 5 bułek, posmarowałam jajkiem rozmieszanym z mlekiem i posypałam makiem, odstawiłam do wyrastania. Kiedy upiekły się bułki z serem, wrzuciłam bułki do pieca na jakieś 20 minut. 


KOTLETY MIELONE Z FETĄ

- 1 kg mieszanego mięsa mielonego
- jajko
- bułka tarta
- sól, pieprz, majeranek, zioła prowansalskie, chilli



- pół kostki fety
- oliwki czarne

Mięso wymieszałam z dodatkami, doprawiłam do smaku, formowałam płaskie kotlety, układałam na każdym pół plasterka fety i na niej 2 połówki oliwki.
Składałam kotlety na pół i sklejałam, obtaczałam w bułce tartej i usmażyłam na patelni grillowej.

2 komentarze:

asieja 1 marca 2011 21:51  

te drożdżówki z serem.. ach!

Lotokotka. 2 marca 2011 11:44  

A jakie pyszne były.. Tusialinda zjadła dwie, a na każdego kradzionego gryza warczała wprost!
Moja Droga, coś się z czcionką Ci stało, na moich 10' ledwo widzę :)

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP