Obsługiwane przez usługę Blogger.

Weekendowo

>> wtorek, 22 lutego 2011

Weekendy u nas to prawie święto jedzenia, jest więcej czasu i siły na zrobienie czegoś pysznego no i więcej czasu na spokojne jedzenie. Poza tym przecież kalorie zjedzone w weekend się nie liczą, one sobie znikają, zjadamy je i nie ma śladu po nich ;)

Sobota była jeszcze "spokojna" ;) tylko na kolację była cykoria taka nie do końca niskokaloryczna :)
DUSZONA CYKORIA
- 2 cykorie
- 2 plasterki polędwicy drobiowej
- 1/3 sera błękitnego lazur
- łyżka oleju z pestek winogron

Cykorie umyłam i przekroiłam wzdłuż na połówki, obcięłam też końcówki głąbków, na patelni rozgrzałam łyżkę oleju, ułożyłam cykorie płaskimi stronami do dołu, chwilę podsmażyłam i przewróciłam na drugą stronę. Na patelnię wlałam trochę gorącej wody (tak z 1/3 szklanki), zmniejszyłam gaz na cykorie rozłożyłam polędwicę pokrojoną w paseczki i posypałam pokruszonym serem. Dusiłam pod przykryciem aż cykorie były miękkie a ser roztopiony. Wyjęłam delikatnie na talerz i oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem. 

Za to niedziela, hmm, niedziela była dość tucząca :) na wczesny obiadek:

POLĘDWICZKA Z CEBULKĄ DUSZONĄ
- 1 polędwiczka wieprzowa
- 2 średnie cebule
- 1/4 szklanki wody (opcjonalnie)
- olej z pestek winogron
- sól, pieprz

Polędwiczkę myjemy, osuszamy i kroimy w ok 1,5 cm plastry, posypujemy świeżo mielonym pieprzem i odkładamy na chwilę. W tym czasie kroimy cebule w piórka, solimy i wrzucamy na rozgrzaną łyżkę oleju, dusimy na małym ogniu pod przykryciem, jeśli cebula usiłuje zacząć się przypalać można dodać trochę wody.
Na drugiej patelni rozgrzewamy kilka łyżek oleju, na mocno rozgrzany wykładamy plastry polędwiczki, smażymy z każdej strony po ok 1-2 minuty, taaak lubimy takie prawie że krwiste :) Polędwiczki podajemy pod pierzynką z duszonej cebulki. Ja mięsa nie soliłam wcale, jeśli ktoś bez soli się nie obejdzie to najlepiej solić na końcu już na talerzu.

A do polędwiczki podałam pyszne kremowe ziemniaczki utłuczone z masełkiem i mlekiem oraz pyszną surówkę, która posmakowała mi tak, że do pracy dziś zrobiłam taką samą.

SURÓWKA Z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ
- pół kapusty pekińskiej
- spora marchewka
- 3/4 puszki kukurydzy
- kilka kawałków marynowanej papryki
- 1 sosik sałatkowy knorr + 3 łyżki oliwy z oliwek + 3 łyżki wody

Kapustę cieniutko kroimy, marchewkę ścieramy na dużych oczkach tarki, paprykę kroimy w paseczki, mieszamy wszystko z kukurydzą i polewamy sosem. Ja uwielbiam taką surówkę jak trochę postoi i kapusta z marchewką odpowiednio zmiękną :)

A na wieczorne odwiedziny znajomych coś na szybko:
TARTA Z JABŁKAMI I BEZĄ KOKOSOWĄ
+ 12 ROGALIKÓW :)
- 0,5 kg mąki pszennej krupczatki
- pół szklanki cukru 
- 4 całe jajka
- 3/4 kostki margaryny
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 jabłka 
- 2 łyżki cukru pudru
- 10 dag wiórków kokosowych

Mąkę posiekać z zimnym masłem, dodać same żółtka, pół szklanki cukru i proszek do pieczenia. Zagnieść ciasto - na początku będzie wyglądało jakby się nic z niego nie dało zrobić, nie poddawać się, gnieść dalej :) Po jedynych 10 czy może 15 minutach ciasto przypomina ciasto, pamiętamy w międzyczasie opanowujemy przekleństwa, w końcu gotujemy z miłością nie ze złością. ;)
Jabłka obieramy, kroimy na ćwiartki, wykrawamy gniazda nasienne, ćwiartki kroimy na plasterki.
Połowę ciasta wałkujemy na koło i wykładamy formę na tartę, na cieście rozkładamy plasterki jabłka, wstawiamy na 10 minut do pieca nagrzanego do 180 stopni. W tym czasie ubijamy pianę z białek i delikatnie mieszamy ją z cukrem pudrem i wiórkami kokosowymi (wsypujemy po trochu). Podpieczone ciasto chwilę studzimy i wykładamy na nie pianę, równo rozsmarowujemy i wstawiamy do pieca na kolejne 15-20 minut.
Pozostałą połowę ciasta wykorzystałam do zrobienia 12 rogalików z marmoladą z róży, ale można z niego zrobić oczywiście coś zupełnie innego, można je nawet zamrozić.

A w tygodniu gotuję, tylko jakoś tak mniej, teraz np w piecu siedzą kurze nogi na jutrzejszy obiadek, ale o tym już jutro, a ja idę na herbatkę. Miłego wieczoru.


1 komentarze:

Miss Kitty 25 lutego 2011 08:41  

ale tarta to jak z obrazka najlepszego!!! piękna!

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP