Obsługiwane przez usługę Blogger.

Lubię swoją zamrażarkę :)

>> wtorek, 1 lutego 2011

Dziś pracowałam w domu i teoretycznie mogłabym w międzyczasie zrobić obiad, ale wolałam sobie nie zawracać tym głowy, praca to praca a nie gotowanie obiadu w końcu ;) Więc wczoraj wieczorem zajrzałam do mojej kryjącej skarby zamrażarki, odgrzebałam pudełeczko mrożonego szpinaku w liściach i paczkę tartej cukinii, mrożone oczywiście przeze mnie latem a do tego kurzy cyc. A potem zaczęłam się zastanawiać co by tu z tego wykombinować, przyszedł mi do głowy makaron z cycem i szpinakiem. Hmm ale co z cukinią? I oczywiście wyszło coś innego niż być miało.

ZUPA CUKINIOWA

- 2 - 3 garści mrożonej tartej cukinii
- 1 l wody
- pierś kurczaka (połówka)
- kostka rosołowa
- 2 garsteczki ryżu

Wodę gotujemy wrzucamy kostkę rosołową i nie do końca rozmrożony cyc w całości, nie mrożony też może być :) Kiedy już mięso da się dobrze dziugnąć widelcem wyciągamy je, a do garnka wrzucamy cukinię i ryż. Mięsko kroimy w kawałki i dodajemy do zupy, gotujemy kilka minut i wyłączamy, zostawiając do następnego dnia. Ryż sam sobie dojdzie. Oczywiście jak ma być na zaraz to gotujemy do miękkości ryżu.

MAKARON Z BOCZKIEM I SZPINAKIEM (2 porcje)

- 6 gniazdek wstążek (u mnie Malmy)
- 200 g boczku wędzonego
- liście szpinaku mrożone (tak na oko ze 2 szklanki by były jakbym szklankami mierzyła)
- 200 ml śmietany
- 2 ząbki czosnku
- sól i pieprz

Makaron gotujemy jak zawsze. W międzyczasie na suchej patelni podsmażamy boczek pokrojony w kosteczkę, kiedy już się zrumieni i trochę wytopi dorzucamy posiekane jakkolwiek ząbki czosnku i szpinak. Smażymy aż odparuje większość wody którą puści szpinak, dodajemy śmietanę, sól i pieprz. Mieszamy aż sos się zagotuje, wrzucamy odcedzony makaron i wyłączamy gaz. Gotowe :)

Obiad jadłam na raty, bo jako że w domu to mogłam sobie zjeść kiedy chcę :) I tak zaraz po zupce naszło mnie na coś słodkiego, a pamiętając ostatnią rozmowę z Kaś zrobiłam coś słodkiego, chrupiącego i ciepłego czyli deser doskonały.

CRUMBLE Z JABŁKAMI (2 porcje)

- średnie jabłko
- łyżeczka cukru
- cynamon
- kilka rodzynek
- kruszonka (2 łychy mąki, 1 cukru i 1 masła)
Jabłko obieramy i kroimy w kostkę, wkładamy do 2 foremek, dodajemy rodzynki i posypujemy cukrem i cynamonem. Kruszymy na to kruszonkę. Ja piekłam 20 minut w takim opiekaczu z grzałką u góry. Na tak małą ilość nie opłacało się piekarnika uruchamiać.

1 komentarze:

Lotokotka. 2 lutego 2011 10:42  

Kocham Crumble! Uwielbiam.. U mnie w wersji z kwaśną śmietaną obok. Coś niebywale prostego i pysznego.

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP