Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kotleciki - oszukańce

>> środa, 9 marca 2011

Do potrawki z kuraka ugotowałam ryż, miało być tylko trochę ale zamyśliłam się akurat i wsypałam 2 kubki (nie lubię ryżu torebkowego - od czasu do czasu zjem ale wolę taki na kilogramy).
Na drugi dzień musiałam więc coś z tym ryżem zrobić powstały więc kotleciki ryżowe, miały być z sosem pieczarkowym ale po wstępnym przesmażeniu pieczarek i cebuli zauważyłam, że nie mam ani jogurtu ani śmietany ;) Pokombinowałam więc inaczej. A do kotlecików jeszcze zasmażana kapustka z boczkiem i marchewką, pyszności.


KOTLETY RYŻOWE
- gotowany ryż (tak mniej więcej z kubka surowego)
- jajko
- 200 gr pieczarek
- duża cebula
- 4 łyżki mąki
- 4 łyżki bułki tartej
- sól, pieprz, majeranek

Pieczarki kroimy w cienkie półplasterki, cebulę w drobną kosteczkę przesmażamy na łyżce tłuszczu, studzimy chociaż trochę. W misce mieszamy ryż z pieczarkami, cebulką i jajkiem, dodajemy po trochu mąkę i bułkę tartą - być może trzeba będzie dodać mniej - masa powinna mieć konsystencję jak mięso na kotlety mielone, mieszamy porządnie. Najlepiej wymiąchać rękami, żeby dokładnie porozdzielać ryż. Doprawiamy do smaku. Formujemy kotleciki i smażymy z obu stron na złoty kolor na średnim ogniu.

KAPUSTA Z BOCZKIEM
- 500 gr kiszonej kapusty 
- 200 gr wędzonego boczku
- 2 spore marchewki
- kminek

Boczek kroimy w kostkę i przesmażamy na suchej patelni aż wytopi się tłuszczyk, dodajemy marchewkę startą na tarce o dużych oczkach oraz odciśniętą kapustę (sok zachowujemy). Wsypujemy łyżkę kminku najlepiej lekko utłuczonego w moździerzu. Przesmażamy na sporym ogniu kilka minut ciągle mieszając, wlewamy sok który wcześniej odcisnęliśmy, zmniejszamy gaz i dusimy pod przykryciem ok 20 minut. Na koniec zdejmujemy pokrywkę i odparowujemy.

A czemu kotleciki są oszukańcami? Bo kolega który je jadł mówił że bardzo dobre mięso dałam ;) 

1 komentarze:

asieja 10 marca 2011 06:49  

całośc jest niezwykle pyszna!

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP