Obsługiwane przez usługę Blogger.

Gulasz z soczewicą

>> niedziela, 10 kwietnia 2011

Od jakiegoś czasu zalegała mi w szafce torebka czerwonej soczewicy kupiona kiedyś tak bez pomysłu na nią, na weekendowy obiadek zrobiłam więc

GULASZ Z SOCZEWICĄ

- torebka czerwonej soczewicy
- 500 gr mięsa mielonego z szynki
- 2 duże cebule
- słoiczek koncentratu pomidorowego
- jedna duża papryka (ja użyłam mrożonej jeszcze w lato)
- sól, pieprz, chilli, słodka papryka

Cebulkę drobno posiekałam i wrzuciłam do garnka na łyżkę oleju, chwilę przesmażyłam i dodałam mięso mielone, wsypałam po trochu przypraw i smażyłam często mieszając aż mięsko przestało wyglądać na surowe. Wlałam ok 3/4 l gorącej wody i wsypałam soczewicę oraz pokrojoną paprykę, wlałam koncentrat pomidorowy, zagotowałam, spróbowałam i dodałam przyprawy już do smaku. Dusiłam pod przykryciem ok godzinki. Jadłam dopiero na drugi dzień kiedy smaki się "przegryzły". 

A do gulaszu zrobiłam (niestety całkowicie na oko więc proporcje niezbyt dokładne):

PLACUSZKI KUKURYDZIANE
- 400 g mąki kukurydzianej
- mleko
- woda 
- sól

Składniki wymieszałam na gęste ciasto, zdecydowane gęściejsze niż naleśnikowe, takie po prostu "plackowe" :)
Smażyłam małe placki po kilka minut z każdej strony na suchej patelni.

1 komentarze:

Sezony 2 lutego 2013 18:45  

Uwielbiam soczewice i chętnie wykorzystam przepis :)

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP