Obsługiwane przez usługę Blogger.

Ciasto czekoladowe

>> środa, 6 kwietnia 2011

To akurat szybki wypiek z poprzedniej soboty, miał wpaść wujek, a skoro wstałam raniutko to miałam trochę czasu na pieczenie. Miało być inne ciasto ale nie chciało mi się schodzić do piwnicy po potrzebne składniki, wymyśliłam więc coś innego i wyszło super. Przepis na foremkę ok 20x20 cm

CIASTO CZEKOLADOWE
- 2 szklanki mąki
- pół szklanki cukru
- pół tabliczki czekolady gorzkiej (idealna byłaby pomarańczowa)
- 3/4 szklanki oleju
- 2 czubate łyżki kakao
- sok z jednej pomarańczy
- 3 jajka
 - łyżka proszku do pieczenia
- pół słoiczka dżemu pomarańczowego ze skórkami

Mąkę, cukier, jajka, proszek, sok z pomarańczy, kakao i olej zmiksowałam (wychodzi baaardzo gęste), dodałam roztopioną czekoladę, wymieszałam. Wyłożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam ok 35 minut w 180 stopniach (sprawdzałam patyczkiem czy jest suche). Kiedy ostygło przekroiłam na pół i przełożyłam dżemem.  

Ciasto wyszło super czekoladowe, szczerze mówiąc to nie spodziewałam się tego :) Następnym razem dodam całą tabliczkę czekolady, w sobotę miałam w szafce tylko pół.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP