Obsługiwane przez usługę Blogger.

Bułeczki z kozieradką

>> niedziela, 10 kwietnia 2011

Znalazłam dziś w necie o TU interesujący przepis na bułeczki, ja dodałam od siebie kozieradkę bo już dawno byłam ciekawa jej smaku w pieczywie. No i robiłam z połowy składników i z suchymi drożdżami bo takie akurat miałam.

BUŁECZKI Z KOZIERADKĄ

- 2 szklanki mąki
- torebeczka suchych drożdży
- pół szklanki śmietany 18 lub 12 %
- łyżeczka cukru
- pół łyżeczki soli
- łyżka oleju
- łyżka ziaren kozieradki

Kozieradkę uprażyłam na suchej patelni i odstawiłam na chwilę do ostygnięcia.
Następnie wszystkie składniki wymieszałam i zagniotłam ciasto, wyszło leciutko kleiste ale postanowiłam się tym nie przejmować :) Odstawiłam na ok godzinę do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoiło objętość uformowałam bułeczki - tym razem z rozpłaszczonego placka wykrawałam je foremką która jakiś czas temu dołączana była do masła. Wyszło mi 11 kwiatuszków + 1 bułka ulepiona ze ścinków ;).
Piekłam 15 minut w 180 stopniach bez termoobiegu.

Kozieradka nadała bułeczkom taki lekko orzechowy posmak, a dodatek śmietany który wydawał mi się w sumie dość dziwny był strzałem w dziesiątkę. Bułeczki są miękkie i mają super konsystencję.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl gotowanie

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP